Implementarea unei viziuni de produs

by Cristian Pascu on October 12, 2010 · 2 comments

In cei aproape 2 ani de cand lucrez la FlairBuilder mi s-a intamplat de mai multe ori urmatorul fapt: Din cand in cand mi se forma in minte o anumita imagine despre cum ar trebui sa fie si ce sa faca produsul meu. Viziunea asta crestea, crestea pana cand nu mai puteam sa rezist si ma apucam de lucru. Bineinteles ca la inceput viziunea si implementarea difereau enorm. Dar usor, usor, codul recupera teren si ceea ce intainte era doar in mintea mea, se cristaliza in ceva concret si functional.

De cel putin doua ori am dus asta pana la punctul in care am putut spune ca gata!, am terminat. S-a intamplat anul trecut in Septembrie cu versiunea 1.7 (layout nou, culori noi, features noi etc.) si s-a intamplat si anul acesta la inceputul tot prin Septembrie-Octombrie cu versiunea 2.0 (layout nou, culori aprox. noi, features noi etc.)

Doua lucruri mi se par esentiale in implementarea unei viziuni: realismul, in primul rand. Cu gandul poti merge departe. Am stat odata de vorba cu un tip, organizator de events, si care incercand sa imi clarifice ce face el, a ajus sa imi spuna ca vrea sa dezvolte un centru regional de cercetare pe toata Europa de Est, care sa fie cumparat de al’de Apple. Frumos, nu? Problema este ca incerca de sa imi explice CE FACE si nu ce va face. Si de cate ori credeam c-am inteles, el mi-o taia scurt cu ‘nu, mai mult’. Mai mult, mai mult, mai mult. 🙂 In fine. Ideea este sa iti vezi lungul nasului si capatul plapumei.

Al doilea aspect ar fi sa nu cobori stacheta prea mult. Adica daca ai o viziune, realizabila, confirmata in ceea ce priveste piata, sa nu te culci pe nicio ureche, sau pe cot, nici pe tastatura. Du pana la capat ce ai de facut si fa bine ce trebuie sa faci. Pana in momentul in care simti ca este gata: nu are buguri si putinele features care au trecut filtrul realismului sunt complete si functioneaza cum trebuie.

Lucrez la FlairBuilder 2.1, pe care am sa-l prezint la How To Web in Noiembrie. 🙂

Previous post:

Next post: